Alapjaiban újult meg a Hyundai európai zászlóshajó szabadidőjárműve, amely így még tágasabb, még kényelmesebb és még praktikusabb lett. Az új Santa Fe merészebb, karakteresebb formatervéhez új technológiai megoldások, hibrid hajtásláncok és élvonalbeli biztonsági funkciók lenyűgöző portfoliója társul.
A kívül és belül egyaránt megújult formavilág a robusztus megjelenést kecses kifinomultsággal ötvözi, egyedülállóan karakteres eredményt nyújtva a nagyméretű szabadidőjárművek szegmensében.
A Hyundai 2000-ben mutatta be az első generációs Santa Fe modellt, és ezzel úttörő szerepet vállalt a szabadidőjárművek piacán. Az immár huszadik születésnapját ünneplő, rendkívül sikeres Santa Fe a márka emblematikus típusává vált. Tekintsünk most vissza arra, hogyan fejlődött a Hyundai első szabadidőjárműve az évek során.
Az első generációs modell robusztus, mégis kifinomult megjelenése mellett jóval hosszabb és szélesebb is volt számos vetélytársánál, kihangsúlyozva a modell terepalkalmasságát.
A második generációs modell erősebb és tágasabb volt, biztonsági rendszerét továbbfejlesztettük; a típus minden időjárási és menetkörülmények között sokkal jobb vezethetőséget kínált.
A még kényelmesebb, még jobb minőségű harmadik generációs modell új formanyelvet alkalmazott, amely a kifinomult vonalvezetést merész, terjedelmes felületekkel kombinálta.
A negyedik kiadás prémium hangulatát jól érzékeltette a modell elegáns megjelenése, fejlett technológiái, kategóriaelső biztonsági funkciói és kivételesen tágas belső tere.
Az új Santa Fe impozáns, merész és gyönyörű megjelenésének egyszerűen lehetetlen ellenállni. Magabiztosan mozog, és mindenütt tekintélyt parancsol. Széles kiállásával és merész formatervével azonnal magára irányítja a figyelmet.
A különleges, T alakú LED-es nappali fények azonnal észrevehetőek. Összetéveszthetetlen fényrajzolatot hoznak létre, illetve narancssárgán villogva irányjelzőként is szolgálnak. Az új, vízszintesen elnyújtott rajzolatú lámpatesteket piros fényvisszaverő sáv köti össze, így szélesítve optikailag a karosszériát. A jellegzetes, térbeli mintázatú, széles és merész hűtőmaszk elegáns átmenettel folytatódik az elsődleges fényszórókban, integrált megjelenést eredményezve.
A sportos kormánykeréken elhelyezett kapcsolókkal könnyedén vezérelheti a fedélzeti rendszereket, és kapcsolatban maradhat a külvilággal. Foglaljon helyet az új Santa Fe tágas belső terében, és azonnal érezni fogja a változást: az új modell tágasabb, kényelmesebb és praktikusabb, mint elődjei. Minden alkatrész puha tapintású, prémium kidolgozást kapott, új szintre emelve az autót. Ráadásul az új Santa Fe az első olyan Hyundai modell, amelyhez a kifinomult hangulatot még tovább fokozó, opciós Luxus csomag rendelhető.
Az új belső tér egyik leginkább figyelemre méltó része a "lebegő" középkonzol, amely elegáns, lendületes ívvel csatlakozik a bőrborítású műszerfalhoz. A finom anyagokkal borított, ultramodern funkciókat kínáló konzol kihangsúlyozza a belső tér prémium hangulatát. Alatta pedig könnyen hozzáférhető tárolófelületen bőven akad hely a szemyéles tárgyainak is.
Az utastér új, prémium részleteit a 12,3 colos, teljes egészében digitális, széles körűen testre szabható műszeregység koronázza meg.
A hatalmas képernyőn mindent elérhet, amire szüksége van. A 10,25" érintőképernyő teljesen tiszta képet ad, valamint kedvenc mobil tartalmai is megjeleníthetők rajta.
A lebegő középkonzolon lévő gombokkal válthat az előre- és hátramenet, az üres és a parkolófokozat között.
Az új Santa Fe a legmagasabb kényelmi és praktikus szolgáltatásokat biztosítja, a rendkívül sokoldalú üléselrendezéstől kezdve az olyan mindennapos megoldásokig, mint az intelligens, motoros mozgatású csomagtér ajtaja. Mindenki nagyra értékeli majd a megnövelt második és harmadik üléssori lábteret, a még tágasabb csomagtartót, valamint a belső tér stratégiai jelentőségű pontjain elhelyezett, ötletes tároló megoldásokat.
Az új Sante Fe még inkább első osztályú kényelmet biztosít, mint eddig, akár hét utas számára is, köszönhetően a tágas csomagtérnek. Hosszú utazásra készül? A 40/20/40 arányban osztva dönthető, második sori üléseket eltolva a csomagok és az utasok igényei szerint módosíthatja a férőhelyeket. A második üléssort egyetlen gombnyomással előre húzhatja, így kényelmesen szállhat be a harmadik sori ülésekre.
A KRELL prémium audiorendszer kimagasló hangzást biztosít. A nyolc darab felső kategóriás hangszóró a Santa Fe minden utasát lenyűgöző zenei élményben részesíti.
A head-up kijelző közvetlenül a szélvédőre vetíti az olyan fontos információkat, mint a sebesség, a navigációs útba igazítás, vagy a figyelmeztető jelzések, és ezzel biztonságosabbá teszi az utazást.
A nagyobb teljesítményhez kedvezőbb fogyasztás társul. Az új Santa Fe vadonatúj motorkínálattal és kedvezőbb CO2-kibocsátással lép piacra. Ez az első olyan Hyundai modell Európában, amely megkapta az új 'Smartstream' hibrid és plug-in hibrid hajtásláncokat.
Az innovatív HTRAC? összkerékhajtási rendszer optimális vezethetőséget és kanyarvételi képességet biztosít, így Ön biztonságosabban és felszabadultabban vezethet a csúszós városi utcákon vagy a bukkanókkal tarkított országutakon.
Hó? Homok? Sár? Semmi probléma. A terepüzemmód-választó rendszer segítségével könnyedén válthat üzemmódot, a különböző helyzetekre optimalizálva a menetjellemzőket, valamint az összkerékhajtási rendszer beállításait.
Az új Santa Fe a Hyundai vadonatúj, harmadik generációs platformjára épül. Ez számottevő előrelépést tesz lehetővé a menetteljesítmények, a vezethetőség, a takarékosság és a biztonság terén.
Az új Santa Fe Hybrid benzines turbómotorjához akkumulátorról táplált villanymotor társul; ez a dinamikus páros az üzemanyag-takarékosság új szintjét valósítja meg.
Elektromos, ha úgy szeretné. Benzines, ha arra van szüksége. A plug-in hibrid hajtáslánc 265 lóerős összteljesítményt kínál, és gombnyomásra képes tisztán elektromos üzemben közlekedni.
Az új Santa Fe 230 lóerős rendszerteljesítményű hibrid változatát az új 1,6 literes T-GDi (közvetlen benzin-befecskendezéses turbómotor) 'Smartstream' belső égésű erőforrás és egy 1,49 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátorról táplált, 44,2 kW teljesítményű villanymotor kettőse hajtja. A rendszer kettő- és összkerékhajtással egyaránt elérhető.
A 2021 elején érkező plug-in hibrid kivitel az új 1,6 literes T-GDi 'Smartstream' közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotort egy 66,9 kW teljesítményű villanymotorral társítja, az utóbbit tápláló lítium-ion polimer akkumulátor kapacitása 13,8 kWh. Ez a változat kizárólag összkerékhajtással rendelhető. A rendszerteljesítmény 265 LE.
A 'SmartStream' dízelmotor legnagyobb teljesítménye 202 lóerő, max. forgatónyomatéka 440 Nm. Elérhető két- és összkerékhajtással is. Az új motorgeneráció blokkja acél helyett alumíniumból készült, így 19,5 kg-mal könnyebb. A motor egyéb komponenseit is átdolgozták, így takarékosabb lett. Emellett a motor új, 2200 baros befecskendező rendszert alkalmaz, ami nagyobb motorteljesítményt tesz lehetővé.
Az új Santa Fe magától értetődő módon megkapta a legújabb technológiákat - mint a vezeték nélküli okostelefon-tükrözést - és az olyan élvonalbeli kapcsolódási funkciókat, mint a Bluelink Connected Car szolgáltatások, amellyel okostelefonjáról vagy szóban vezérelheti autóját. A 10,25" nagyképernyős navigációs rendszerhez öt éven át érvényes előfizetés tartozik a Hyundai LIVE szolgáltatásokra.
A továbbfejlesztett vezeték nélküli töltőfelület még nagyobb teljesítménnyel tölt, így hatékonyan képes gyorsan és egyszerűen tölteni a telefont, gubancolódó kábelek nélkül.
Mostantól csatlakozás nélkül tükrözheti telefonját a 8 colos érintőképernyőre, köszönhetően a vezeték nélküli Apple CarPlay? és Android Auto? funkcióknak.
Vezérelje autóját okostelefonjáról - vagy szóbeli utasításokkal. A ? zökkenőmentes kapcsolódás és intelligens funkciók segítségével teszi kényelmesebbé az utazást.
Az élvonalbeli Hyundai SmartSense biztonsági funkcióknak és az olyan fejlett vezetőtámogató rendszereknek köszönhetően, mint az autópálya menettámogató funkció vagy a hátrameneti ütközéselkerülő támogatás, az új Santa Fe a prémium kategóriás szabadidőjárművekkel is felveszi a versenyt. Még automatikus parkolást segítő, távvezérelt rendszer is rendelhető, amely leparkolja Ön helyett az autót.
A vadonatúj Santa Fe most először kapott sávkövető segédlet (LFA) funkciót. Ez 0-180 km/óra sebességtartományban a forgalmi sáv középvonalában tartja a járművet, autópályán éppúgy, mint a városban.
Ez a rendszer figyelmezteti, ha hátsó holtterében mozgó járművet észlel. Amikor vezető működésbe hozza az irányjelzőt, a rendszer hangjelzéssel figyelmeztet a fennálló veszélyre, valamint automatikusan fékez, hogy elkerülje az ütközést.
Az autó előtti útszakaszt kamerával és radarral pásztázó FCA automatikusan fékez, ha azt érzékeli, hogy az elöl haladó jármű hirtelen lassít. A rendszer gyalogosok és kerékpárosok észlelésére is képes.
Az új Santa Fe elsőként kapott autópálya asszisztenst (HDA). A sávkövető asszisztens funkciót az intelligens sebességtartó automatával kombináló rendszer érzékelők és navigációs térképadatok alapján sebességkorlátozással védett szakaszokon vagy zónákban automatikusan szabályozza a jármű sebességét. A kormánykeréken elhelyezett gomb segítségével egyetlen mozdulattal aktiválható a HDA rendszer.
Az új funkció a hátsó és oldalsó radarok együttes alkalmazásával észleli, ha akadály felé tolatunk. Ilyenkor figyelmeztető jelzést ad le, valamint szükség esetén működésbe hozza a fékeket, így kerülve el az ütközést.
Az új Santa Fe távvezérléssel leparkolható, illetve előhívható a parkolóhelyéről. A rendszer gombnyomásra képes önállóan betolatni a parkolóba.